Dag 7. Saint-Quentin - Compiegne

4 mei 2024 - Compiègne, Frankrijk

Vanmorgen op tijd vertrokken en genoten van het ochtendlied van honderden vogels die in de dichtbegroeide oevers van rivier de Somme huizen. Tussen het vele groen woekert helaas ook de invasieve Japanse Duizendknoop. Het staat werkelijk overal metershoog langs de oevers van rivieren en kanalen, zowel in België als hier in Frankrijk.

We fietsten 10 kilometer langs de Somme en daarna ging het weer door een glooiend landschap van heuveltjes en dalen. Het ging wel harder waaien en het werd bewolkter en kouder. Eind van de ochtend ging de miezer over in regen en bij Noyon viel het er stevig uit. Best link om dan op kasseien te fietsen. We vonden een cafeetje met een kachel om te schuilen en warm te worden.  We hebben de accu's nog wat opgeladen en trapten daarna verder door een groot bos richting Compiègne. Prachtige natuur en hier is het waarschijnlijk nóg mooier als de zon schijnt. 

Kletsnat en koud kwamen we in Compiègne aan waar we onze 'beetje vreemde b&b' moesten zoeken. Inmiddels weten we dat foto's op een website nogal bedrieglijk kunnen zijn. Gelukkig lag er een föhn in het piepkleine optrekje waarmee ik mijn schoenen kon drogen. 

En na vandaag weet ik het zeker: .. ik ben een MOOI-WEER-FIETSER!! ☀️

Foto’s

4 Reacties

  1. Robert Steendijk:
    4 mei 2024
    Nu is het zaak je voor te bereiden op de echte inspanningen wat betreft wind , regen , klimmen en dalen. Dit was een mooi voorproefje!
    Hier is het morgen bevrijdingsdag met de festivals, voor jullie zet m wee op! 🥰😉
  2. Guusje:
    5 mei 2024
    Wat een prachtige omgeving! Dat maalt hopelijk veel goed. En vandaag al richting Parijs? Ben benieuwd waar de route jullie vandaag naartoe brengt. Veel plezier!
  3. Nikki:
    5 mei 2024
    Door weer en wind. En regen. Denk de zon er maar bij, dan wordt alles warm ☀️
    Toi toi toi!
  4. Mitch:
    5 mei 2024
    Wahoo!! May you enjoy a safe and fun trip and not too much rain 😉 xoxo