Dag 15. Charroux - Angoulême

12 mei 2024 - Angoulême, Frankrijk

Het is een dag van tegenstellingen. Gisteren tikte de thermometer bijna 30 graden aan, vandaag moesten we het doen met de helft en van de 72 kilometer die we afgelegd hebben, fietsten we er 60 in de regen. Dat is goed opletten want afdalen in de regen, dat is best tricky. Ook de dagen van vlakke etappes zijn nu echt voorbij. Het is de hele dag óf klimmen óf dalen met af en toe een recht stuk om op adem te komen.

Bij Angoulême besloten we dat het genoeg was voor vandaag want het water stond in de schoenen en we hadden het koud. De afgelopen dagen kwamen we twee keer per toeval terecht op een landgoed maar dat was vandaag ook anders. Angoulême is een stad die er wat verlopen en grauw uitziet en de plek waar we overnachten zou 'Vergane glorie' kunnen heten. Druipend van de regen stonden we met de fietsen voor de deur en toen die openzwaaide,  werden we allerhartelijkst ontvangen door een ouder echtpaar. Bij gebrek aan een schuurtje werden de fietsen naar binnen gesjouwd om veilig te overnachten in de huiskamer van de hotelier. Het mag dan allemaal wel wat gedateerd zijn maar de gastvrijheid van deze mensen maakt veel goed. Het is hier warm, er is een douche en morgenvroeg ongetwijfeld koffie en stokbrood met jam.

En zo is elke dag anders. Opstaan, niet weten waar je 's avonds slaapt, wat je onderweg gaat zien of mee gaat maken. Wat ik wel graag van tevoren wil weten is de weersvoorspelling. Gelukkig ziet het er voor morgen weer zonnig uit ☀️

1. Rob:
    12 mei 2024
    Weer mooie foto's en ja, nu gaat het echt beginnen !
    Voldoende conditie opgebouwd.
    Zet m op !
  2. Nikki:
    13 mei 2024
    You win some, and you win some ;) en dat zijn deze ervaringen! Die stop je in je fietstas en die breng je nooit meer terug. X

Jouw reactie